فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

سلام وبلاگ من فوتبالی هست و هر وقت که فر صت کنم برای شما مطلب می زارم تا از ان لذت ببرید.
لطفا نظرات خود را حتما بنویسید.
بهترین مطلب من بوفن است. ان را در اردیبهشت گذاشته ام. حتما بوفن را بخوانید.
امید وارم از وبلاگم خوشتان بیاید.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۴ دی ۹۹، ۱۸:۴۵ - محمد امین خدادادی
    ممنونم
  • ۱۱ شهریور ۹۹، ۱۵:۴۶ - محمد امین خدادادی
    ممنونم

جولانجی بوفن

پنجشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۰۵ ق.ظ

کارارا) که معمولاً با نام خلاصه‌تر جی‌جی بوفون شناخته می‌شود، دروازه‌بان فوتبال ایتالیایی است که برای باشگاه فوتبال یوونتوس در سری آ بازی می‌کند. او پیش از این کاپیتان تیم ملی ایتالیا بود. بسیاری بوفون را به‌عنوان یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال می‌دانند.

وی که در آستانه ثبت یک رکورد تاریخی با حضور در ششمین جام جهانی دوران فوتبالش بود، در ۱۴ نوامبر ۲۰۱۷، پس از حذف مقابل تیم ملی سوئد در پلی آف مقدماتی جام جهانی و جا ماندن ایتالیا از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، با چشمانی گریان، از فوتبال ملی خداحافظی کرد. ولی در سال ۲۰۱۸ با بازی برابر آرژانتین به فوتبال ملی بازگشت. وی در روز ۱۹ می ۲۰۱۸ در دقیقه ۶۳ و در بازی مقابل تیم هلاس ورونا از تیم یوونتوس خداحافظی کرد و به باشگاه پاریس سن ژرمن پیوست.

بوفون پس از یک فصل حضور در پاریس سن ژرمن از این تیم جدا شد.

وفون در سن ۱۲ سالگی به تیم بوناسولا و در ۱۳ سالگی به تیم پارما پیوست. او در سن ۱۳ سالگی در خط حمله به عنوان یک مهاجم بازی می‌کرد و یکسال در همین پست باقی‌ماند. در ۱۴ سالگی هر دو دروازه‌بان تیم وی مصدوم شدند و وی مجبور شد تا از دروازه دفاع کند و دو هفته در پست دروازه‌بانی ماند. پس از آن بود که کار خود را به صورت رسمی در پست دروازه‌بانی شروع کرد؛ جی جی از توماس انکونو کامرونی به عنوان الگوی خود یاد کرده‌است؛ و سر انجام در سال ۱۹۹۵ برای اولین بار در مقابل تیم میلان در رقابت‌های ایتالیا سری آ حاضر شد. وی هم‌اکنون به عنوان دروازه‌بان با پیراهن شماره ۱ در ترکیب پاری سن ژرمن دارد. لورنزو بوفون دروازه‌بان ایتالیا در جام جهانی ۱۹۶۲ از اقوام وی بوده‌است. بوفون سرانجام در تاریخ ۱۷ مه ۲۰۱۸ اعلام کرد آخرین بازی خود برای یوونتوس را در هفتهٔ آخر سری آ برابر هلاس ورونا انجام خواهد داد. بوفون پس از اتمام رقابت‌های سری آ در فصل ۱۸_۲۰۱۷ به صورت بازیکن آزاد راهی پاریس سن ژرمن شد. او تا کنون سه بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده اما هیچ بار طعم قهرمانی را نچشیده و در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ نایب قهرمان اروپا شده‌است آن هم با پیراهن یوونتوس. قرار بود سال ۲۰۱۷ پس از قهرمانی یوونتوس در اروپا از فوتبال خداحافظی کند که سپس پس از نایب قهرمانی خداحافظی از فوتبال را به سال ۲۰۱۸ موکول کرد. یوونتوس این بار هم در یک چهارم نهایی از اروپا حذف شد آن هم توسط رئال و پنالتی کریس رونالدو در دقیقه ۹۰ که اعتراضات بوفون را دربرداشت که منجر به اخراج وی شد. وی معتقد بود که آن صحنه پنالتی نبود و اخراج وی نیز بی علت بود. درمجموع پایان بدی برای او در اروپا بود؛ همه فکر می‌کردند این آخرین بازی او در اروپاست و بعد از فوتبال خداحافظی می‌کند اما با آمدن به پاری سن ژرمن حضور دوباره اش را سطح اول فوتبال دنیا و ماجراجویی اش برای قهرمانی اروپا دوباره آغاز کرد.

 

 

 

پایان مطلب

  • محمد امین خدادادی

نظرات  (۱)

  • محمد امین خدادادی
  • بهترین وبلاگ دنیا