فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

سلام وبلاگ من فوتبالی هست و هر وقت که فر صت کنم برای شما مطلب می زارم تا از ان لذت ببرید.
لطفا نظرات خود را حتما بنویسید.
بهترین مطلب من بوفن است. ان را در اردیبهشت گذاشته ام. حتما بوفن را بخوانید.
امید وارم از وبلاگم خوشتان بیاید.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۴ دی ۹۹، ۱۸:۴۵ - محمد امین خدادادی
    ممنونم
  • ۱۱ شهریور ۹۹، ۱۵:۴۶ - محمد امین خدادادی
    ممنونم

لویی سوارز

پنجشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸ ق.ظ

ژانویهٔ ۱۹۸۷) بازیکن فوتبال اهل اروگوئه است که به عنوان مهاجم برای باشگاه بارسلونا و تیم ملی اروگوئه بازی می‌کند. سوارز یکی از بهترین بازیکنان جهان به‌شمار می‌رود، به طوری که بیش از ۴۰۰ بار در رقابت‌های باشگاهی و ملی گلزنی کرده و در سال ۲۰۱۶ بالاتر از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بهترین گلزن لالیگا اسپانیا شده‌است.

سوارز فوتبال حرفه‌ای را سال ۲۰۰۳ از باشگاه ناسیونال اروگوئه در ردهٔ جوانان شروع کرد و با آن تیم قهرمان لیگ کشورش شد. او در ۱۹ سالگی به باشگاه خرونینگن رفت و سپس در سال ۲۰۰۷ به آژاکس آمستردام پیوست و در دوران حضورش در این باشگاه ۱۱۱ گل را به‌ثمر رساند. او در سال ۲۰۱۰ اولین افتخار تیمی خود را با قهرمانی در جام حذفی هلند تجربه کرد و آقای گل لیگ برتر هلند و بازیکن منتخب سال فوتبال هلند شد. سوارز در سال ۲۰۱۱ با آژاکس توانست لیگ هلند را نیز فتح کند. او در ژانویهٔ ۲۰۱۱ به لیورپول فروخته‌شد و در فصل ۱۴–۲۰۱۳ با این تیم به نایب قهرمانی در لیگ جزیره دست یافت. او همچنین در این فصل جایزهٔ بازیکن سال فوتبال انگلستان را دریافت کرد و به همراه کریستیانو رونالدو مشترکاً گلزن برتر سال اروپا شد.

سوارز پس از آن با قراردادی به قیمت ۸۲٫۳ میلیون یورو به بارسلونا پیوست و یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان جهان شد. او در اولین فصل حضورش با بارسلونا در کنار لیونل مسی و نیمار، خط حمله این تیم، با عملکرد درخشان خود فصلی تاریخی را پشت سر گذاشت و به همراه این تیم به قهرمانی در سه‌گانه لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا ۱۵–۲۰۱۴ رسید. سوارز در فصل ۱۶–۲۰۱۵ درحالیکه در ۶ فصل گذشته تنها مسی و رونالدو به این عنوان رسیده بودند، آقای گل لالیگا شد و همچنین تنها بازیکنی در تاریخ این لیگ شد که جوایز بهترین گلزن و بیشترین پاس گل را به‌طور همزمان دریافت می‌کند. سوارز در آن فصل با ۴۰ گل زده برای بار دوم برنده کفش طلای اروپا شد و به سلطهٔ شش سالهٔ مسی و رونالدو بر آقای گلی در لالیگا و اروپا پایان داد. وی مجموعاً دارای ۱۶ قهرمانی در رده باشگاهی و نیز چهارمین گلزن تاریخ بارسلونا است.

سوارز در ردهٔ ملی ۱۰۶ بار برای تیم ملی اروگوئه به میدان رفته و سه جام جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را با تیم ملی کشورش تجربه کرده‌است. او با ۵۵ گلِ زده، بهترین گلزن تمام ادوار فوتبال اروگوئه است. سوارز با ۴ گل، نقش زیادی در قهرمانی اروگوئه در کوپا آمریکا ۲۰۱۱ داشت و به عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت توپ طلای بهترین بازیکن را برنده شد.

  • محمد امین خدادادی

نظرات  (۲)

  • محمد امین خدادادی
  • مرسی

  • مهدی امینیان
  • بسیار عالی. ایولا محمدامین جان.