فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

سلام وبلاگ من فوتبالی هست و هر وقت که فر صت کنم برای شما مطلب می زارم تا از ان لذت ببرید.
لطفا نظرات خود را حتما بنویسید.
بهترین مطلب من بوفن است. ان را در اردیبهشت گذاشته ام. حتما بوفن را بخوانید.
امید وارم از وبلاگم خوشتان بیاید.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۴ دی ۹۹، ۱۸:۴۵ - محمد امین خدادادی
    ممنونم
  • ۱۱ شهریور ۹۹، ۱۵:۴۶ - محمد امین خدادادی
    ممنونم

منچستر سیتی

پنجشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۲۷ ق.ظ

این تیم در سال ۱۸۸۰ با نام سنت مارک تأسیس شد. در سال ۱۸۹۴ به نام فعلی منچستر سیتی تغییر نام داد. اوج قدرت منچستر سیتی به سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بازمی‌گردد که بازیکنانی هم چون کوین دی بروینه، سرخیو آگوئرو، رحیم استرلینگ، ادرسون، داوید سیلوا و با مربیگری پپ گواردیولا در این مدت در سیتی حضور داشتند و منچستر سیتی بخش اعظمی از جام‌های خود را در این سال‌ها به دست آورده‌است.

در سال ۲۰۰۸ این شیخ منصور بود که سیتی را از تاکسین شیناواترا خریداری کرد و با سرمایه گذاری خود جان تازه ای به این تیم بخشید.

منچسترسیتی در دو سال متوالی قهرمان لیگ انگلیس شد و دارای اسطوره‌های فراوانی می‌باشد. در فصل ۱۴–۲۰۱۳ به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کرد اما در مرحله حذفی توسط بارسلونا حذف شد؛ در سال ۲۰۱۶ به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسیدند و توسط رئال مادرید حذف شدند. در سال ۱۷–۲۰۱۶ در مرحله یک‌هشتم نهایی به موناکو باخت و از صعود به یک چهارم نهایی بازماند. این اولین باری بود که پپ گواردیولا با تیمش در مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی حذف می‌شود و در دو سال بعد این تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا توسط دو تیم انگلیسی لیورپول و تاتنهام حذف شد.منچسترسیتی تنها تیم تاریخ لیگ برتر است که موفق به کسب ۳ گانه داخلی میشود.

منچستر سیتی در سال ۲۰۱۵ به عنوان تیم پنجم جهان از نظر بالاترین درآمد در جهان فوتبال با درآمد سالانه از ۴۶۳٬۵۰۰٬۰۰۰ € بوده‌است. در سال ۲۰۱۶ مجله فوربس تخمین زده‌است که منچسترسیتی در رده ششم باارزش‌ترین باشگاه فوتبال در جهان به ارزش ۱٫۹۲ بیلیون دلار می‌باشد.

  • محمد امین خدادادی

نظرات  (۱)

  • محمد امین خدادادی
  • خیلی علی