فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

سلام وبلاگ من فوتبالی هست و هر وقت که فر صت کنم برای شما مطلب می زارم تا از ان لذت ببرید.
لطفا نظرات خود را حتما بنویسید.
بهترین مطلب من بوفن است. ان را در اردیبهشت گذاشته ام. حتما بوفن را بخوانید.
امید وارم از وبلاگم خوشتان بیاید.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۴ دی ۹۹، ۱۸:۴۵ - محمد امین خدادادی
    ممنونم
  • ۱۱ شهریور ۹۹، ۱۵:۴۶ - محمد امین خدادادی
    ممنونم

اتلتیکو مادرید

جمعه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۵۴ ب.ظ

اتلتیکو نیز نامیده می‌شود، باشگاه فوتبال حرفه‌ای در شهر مادرید اسپانیا است که در لالیگا که بالاترین سطح فوتبال در اسپانیا به‌شمار می‌رود، رقابت می‌کند. ورزشگاه خانگی اتلتیکو ورزشگاه متروپولیتانو است که ۶۷٬۷۰۳ نفر ظرفیت تماشاگر دارد.

اتلتیکو یکی موفق‌ترین باشگاه‌ها در تاریخ فوتبال اسپانیا است که ده بار لالیگا و ده بار کوپا دل ری و هر دو کاپ را باهم در ۱۹۹۶ و نیز دو بار سوپرکاپ اسپانیا را به دست آورده‌است. اتلتیکو همچنین برنده جام برندگان جام اروپا در سال ۱۹۶۲، قهرمان لیگ اروپا در سال ۲۰۱۰، ۲۰۱۲، ۲۰۱۸، نائب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در ۱۹۷۴ و ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ و برنده جام اینترکانتینتال ۱۹۷۴ شده‌است. این تیم در فصل ۱۴–۲۰۱۳ با تساوی یک بر یک مقابل بارسلونا پس از هجده سال در لالیگا به قهرمانی رسید.
اتلتیکو مادرید با برد دربی مادرید در فوریه ۲۰۱۴، نخستین تیمی شد که در تاریخ لالیگا توانسته سه‌بار پیاپی رئال را در سانتیاگو برنابئو، ورزشگاه خانگی‌اش، شکست دهد.

در سال ۱۹۰۴ به جمع رقیبان رئال مادرید پیوستند. آنها از ابتدا با لباس‌های آبی و سفید مانند اتلتیک بیلبائو بازی می‌کردند و تا سال ۱۹۱۱ با این رنگ‌ها بازی می‌کردند. دلیلی که باشگاه این رنگ‌ها را تغییر داد هنوز نا مشخص است. به هر حال بر اساس یک نظریه آنها از لباس‌هایی با نوارهای باریک قرمز و سفید استفاده کردند چون ترکیبی بود که برای تشک‌های خواب استفاده می‌شد. به هر حال دو باشگاه اتلتیکبیلبائو و اتلتیکو مادرید با لباس‌هایی با نوارهای آبی و سفید شروع کردند.

  • محمد امین خدادادی

نظرات  (۱)

  • محمد امین خدادادی
  • خخخیییلللیییی خخخوووبببب