فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

سلام وبلاگ من فوتبالی هست و هر وقت که فر صت کنم برای شما مطلب می زارم تا از ان لذت ببرید.
لطفا نظرات خود را حتما بنویسید.
بهترین مطلب من بوفن است. ان را در اردیبهشت گذاشته ام. حتما بوفن را بخوانید.
امید وارم از وبلاگم خوشتان بیاید.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۴ دی ۹۹، ۱۸:۴۵ - محمد امین خدادادی
    ممنونم
  • ۱۱ شهریور ۹۹، ۱۵:۴۶ - محمد امین خدادادی
    ممنونم

پورتو

شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵ ب.ظ

باشگاه فوتبال پورتو، یک باشگاه ورزشی پرتغالی است که در شهر پورتو در کشور پرتغال قرار دارد. این باشگاه بیشتر به خاطر تیم فوتبال خود که در لیگ برتر فوتبال پرتغال به میدان می‌رود، شناخته می‌شود.

پورتو در ۲۸ سپتامبر ۱۸۹۳ بنا نهاده شد. آن‌ها یکی از سه قدرت اصلی فوتبال پرتغال هستند؛ بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون رقبای اصلی آن‌ها هستند؛ این سه تیم از سال ۱۹۳۴ که لیگ برتر فوتبال پرتغال پایه‌گذاری شد، همواره در این رقابت حاضر بوده‌اند و هرگز سقوط نکرده‌اند. لقب تیم پورتو «اژدهایان» و «آبی و سفید ها» است. هواداران تیم پورتو «پورتیستاس» نامیده می‌شوند. از سال ۲۰۰۳، تیم پورتو بازی های خانگی خود را در ورزشگاه دراگو برگزار می‌کند؛ در حالی که پیش از آن به مدت ۱۰۳ سال بازی های خانگی این تیم در ورزشگاه داس آنتاس برگزار می‌شد. پورتو با کسب مجموعاً ۷۶ عنوان قهرمانی، دومین تیم پر افتخار فوتبال پرتغال است؛ کسب ۲۸ عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال پرتغال، ۱۶ عنوان قهرمانی در جام حذفی فوتبال پرتغال و ۲۱ عنوان قهرمانی در سوپرجام فوتبال پرتغال از جمله دست‌آورد های پورتو در پرتغال بوده‌است؛ پورتو هم‌چنین با کسب ۷ عنوان قهرمانی، برجسته‌ترین تیم پرتغالی در رقابت های بین‌المللی است؛ ۲ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۲ قهرمانی در جام یوفا/لیگ اروپا، یک قهرمانی در سوپرجام اروپا و ۲ قهرمانی در جام بین قاره‌ای، آن‌ها را تبدیل به پر افتخارترین تیم پرتغالی در رقابت های بین‌المللی کرده‌است؛ هم‌چنین پورتو تنها تیم پرتغالی است که موفق به قهرمانی در جام یوفا/لیگ اروپا، سوپرجام اروپا یا جام بین قاره‌ای می‌شود.

کمتر تیمی در فوتبال جهان، لوگویی به پیچیدگی نماد پورتو پرتغال دارد. این باشگاه در روز 28 سپتامبر 1893 با نام « فوتبال کلوب دو پورتو» تأسیس شد و در 17 سال ابتدایی تأسیس باشگاه خبری از نماد روی پیراهن این تیم نبود. اولین نمادی که پورتو از آن روی پیراهن خود، استفاده کرد، یک نماد ساده بود؛ توپی قدیمی و آبی رنگ که محل اتصال قطعا توپ و جای دوخت روی آن، سفیدرنگ بودند. سه حرف  F، Cو P که حروف ابتدایی عبارت« باشگاه فوتبال پورتو» بودند هم به رنگ سفید روی توپ دیده می شدند.

آسمونی ، دو رنگ سفید و ابی، رنگهایی بودند که پیراهن باشگاه هم از آنها تشکیل شده بود. دوازده سال بعد و در 26 اکتبر 1922 لوگوی باشگاه تغییر کرد و نمادی استفاده شد که تا امروز، تغییرات زیادی کرده است. این لوگو را « آگوستو باپتیستا فریرا » ملقب به « سیمپلیسیو » بازیکن وقت تیم طرح کرد که گرافیست هم بود.

 

 

 

  • محمد امین خدادادی

نظرات  (۱)

چه مطلب طولانی