فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

سلام وبلاگ من فوتبالی هست و هر وقت که فر صت کنم برای شما مطلب می زارم تا از ان لذت ببرید.
لطفا نظرات خود را حتما بنویسید.
بهترین مطلب من بوفن است. ان را در اردیبهشت گذاشته ام. حتما بوفن را بخوانید.
امید وارم از وبلاگم خوشتان بیاید.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۴ دی ۹۹، ۱۸:۴۵ - محمد امین خدادادی
    ممنونم
  • ۱۱ شهریور ۹۹، ۱۵:۴۶ - محمد امین خدادادی
    ممنونم

السد

دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۱۹ ب.ظ

باشگاه ورزشی السد (عربی: نادی السد الریاضی) یک باشگاه ورزشی است که در شهر دوحه در کشور قطر قرار دارد. این باشگاه بیشتر به واسطه تیم فوتبال خود که در بالاترین سطح فوتبال قطر "لیگ ستارگان فوتبال قطر" بازی می‌کند، شناخته شده‌ است. به‌طور محلی، این باشگاه با نام مستعار "الزعیم" شناخته می‌شود که به "رئیس" ترجمه می‌شود. این باشگاه به عنوان بهترین تیم قطر و تنها تیم قطری که موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا شده است، شناخته می‌شود. علاوه بر فوتبال، این باشگاه تیم‌هایی در رشته های هندبال، بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز و دو و میدانی دارد. السد، موفق‌ترین باشگاه ورزشی کشور است؛ تیم فوتبال السد با کسب ۵۶ عنوان قهرمانی رسمی، در این زمینه رکورد دار است.

خاستگاه و هسته اولیه باشگاه السد با چهار دانش آموز قطری که در فوتبال پیشرفت داشتند اما نمی‌خواستند به هیچ‌ یک از باشگاه‌های فوتبال موجود بپیوندند، آغاز شد. گروهی به رهبری "عبدالله بن احمد بن مبارک آل علی" و "علی بن محمد بن علی بن سلطان آل علی"، پس از مشورت با وزیر ورزش و جوانان، این باشگاه را در ۲۱ اکتبر ۱۹۶۹ در پایتخت قطر تأسیس کردند.

در سال ۱۹۸۹، السد با پیروزی مقابل الراشد عراق، تبدیل به نخستین باشگاه عربی شد که موفق به قهرمانی در جام باشگاه های آسیا می‌شود. بیست و دو سال بعد، السد با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۱، مجوز حضور در جام باشگاه های جهان را کسب کرد؛ جایی که آن‌ها موفق شدند در جایگاه سوم قرار بگیرند.

السد توسط یازده دانش آموز دبیرستانی تأسیس شد که در بازی‌های فوتبال عالی عمل کرده‌اند و قدیمی‌ترین عضو ۱۷ ساله است. آنها حاضر به پیوستن به باشگاه‌های دیگر نشدند و تصمیم گرفتند که باشگاه خود را بسازند. چهار نفر از آنها با شیخ قاسم بن حمد الطانی مشورت کردند، که در آن زمان وزیر جوانان و ورزش بود. او درخواست خود را به عهده داشت، و در نتیجه تشکیل باشگاه ورزشی الصاد شد. بسیاری از بازیکنان و هواداران پیشین، بقایای باشگاه الهرار، باشگاه بود که در فصل ۱۹۶۶/۶۷ منحل شد. در اولین سال تأسیس خود، پدر یکی از بنیانگذاران، حمد بن مبارک العطیه، باشگاه را مربیگری کرد و این تیم در زمین فوتبال در دبیرستان محلی تمرین کرد.

 

 

استقلال -  السد

  • محمد امین خدادادی