فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

فوتبال برتر

این سایت درباره ی فوتبال می باشد

سلام وبلاگ من فوتبالی هست و هر وقت که فر صت کنم برای شما مطلب می زارم تا از ان لذت ببرید.
لطفا نظرات خود را حتما بنویسید.
بهترین مطلب من بوفن است. ان را در اردیبهشت گذاشته ام. حتما بوفن را بخوانید.
امید وارم از وبلاگم خوشتان بیاید.

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۴ دی ۹۹، ۱۸:۴۵ - محمد امین خدادادی
    ممنونم
  • ۱۱ شهریور ۹۹، ۱۵:۴۶ - محمد امین خدادادی
    ممنونم

الهلال عربستان

جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷ ب.ظ

باشگاه فوتبال الهلال (به عربینادی الهلال السعودی) یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال در کشور عربستان سعودی و مستقر در شهر ریاض می‌باشد. این باشگاه در سال ۱۹۵۷ میلادی تأسیس گردید. مهم‌ترین رقابت و دربی عربستان بین الهلال و النصر برگزار می‌شود. در سپتامبر ۲۰۰۹، این تیم توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال به عنوان بهترین باشگاه آسیایی قرن بیستم انتخاب شد. مؤسس این باشگاه زنده یاد عبدالرحمن بن سعود می‌باشد. از مهمترین سهامداران این باشگاه می‌توان از مرد متمول سعودی الولید بن طلال یاد برد. الهلال دارای بازیکنان معروف زیادی بوده که از این بین می‌توان به سامی الجابر و یاسر القحطانی و یوسف الثنیان اشاره کرد. تیم الهلال رکورددار قهرمانی در لیگ حرفه ای عربستان می‌باشد که با ۱۵ بار قهرمانی از این بابت رکورد دار است.

الهلال۳بار قهرمان و ۴ بار نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده‌است و پرافتخارین تیم آسیا محسوب می‌شود.

این باشگاه با به دست آوردن ۵۷ جام قهرمانی پرافتخارترین باشگاه ورزشی کشور عربستان می‌باشد. شهرت این تیم ورزشی، به‌دلیل داشتن هواداران پرتعداد و گسترده در تمام گسترهٔ عربستان است.

سه تن از بازیکنان این تیم، بازیکن فوتبال سال آسیا شده‌اند: نواف التمیاط، یاسر القحطانی و ناصر الشمرانی مشهورترین بازیکنان این تیم، سامی الجابر، ستاره مشهور تیم ملی عربستان، و همچنین یوسف الثُنیان، ستاره جوان تکنیکی فوتبال عربستان، و همچنین ریوِلینو برزیلی می‌باشد، که طی سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۰ خورشیدی، در این تیم بازی می‌کرده‌است.

لقب این تیم، به‌دلیل قهرمانی در بیشتر دوره‌های لیگ عربستان، الزعیم، به معنی قهرمان سرگروهان می‌باشد. این تیم ۱۴ بار قهرمان لیگ حرفه‌ای عربستان، ۸ بار قهرمان جام پادشاهی عربستان، ۱۳ بار قهرمان جام ولیعهدی عربستان، ۷ بار قهرمان جام فدراسیون فوتبال سعودی، ۲ بار قهرمان جام برندگان جام آسیا، ۳ بار قهرمان جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا و ۲ بار قهرمان سوپر جام باشگاه‌های آسیا شده‌است. این تیم همچنین، مقام‌هایی را در لیگ و جام و اَبَرجام باشگاه‌های کشورهای عربی، به دست آورده‌است.

خطرناک‌ترین بازیکنان الهلال مقابل استقلال کدام نفرات هستند؟

 

  • محمد امین خدادادی

نظرات  (۱)

الهلال سوراخ